KUNDESERVICE - SPØRGSMÅL OG SVAR

 

Søg svar på dine spørgsmål nedenfor. Du er også meget velkommen til at skrive eller ringe til os. 
Du kontakte os på kunderservice@cpt.dk eller ringe på 86 13 77 44. 


Du kan også skrive til os på chatten alle hverdage mellem kl. 9 og 17, samt søndage mellem kl. 12 og 18.

 

 FAQ

FØR AFREJSE

Du vil modtage en mail med dine endelige rejsedokumenter ca. 10-14 dage før afrejse. Disse dokumenter indeholder alle nødvendige informationer for rejsen.

Her finder du bl.a. flybilletter samt vouchers på hotelovernatninger, billleje, transporter mm. Vouchers er de kvitteringer, du skal fremvise under din ferie. Skal du til Cuba, vil dit cubanske visa blive fremsendt med almindelig post separat. Husk at kigge rejsedokumenterne grundigt igennem, således du er sikker på, at det hele stemmer overens med det bestilte arrangement.

Har du spørgsmål til indholdet, er du altid velkommen til at kontakte kundeservice.

Som rejsebureau må vi ikke rådgive om vaccinationer, hvorfor det er vigtigt at opsøge en rejsemedicinsk klinik eller din egen læge for råd og vejledning. Hos Statens Serum Institut finder du anbefalinger om vaccinationer til vores rejsemål.

Alle rejsende skal have et personligt, gyldigt pas ved indrejse til alle vores destinationer. Dette gælder også børn. Du er selv ansvarlig for at have et gyldigt pas. Passet skal som udgangspunkt være gyldigt i minimum 6 måneder efter hjemkomst. Dette er dog en generel tommelfingerregel, så vi anbefaler, at du holder dig ajour med Udenrigsministeriets hjemmeside www.um.dk inden afrejse.

Som hovedregel er det kun navnet på den person, der har bestilt rejsen, der står anført på de endelige rejsedokumenter, med undtagelse af flybilletterne. Det har derfor ikke nogen betydning, hvis alle rejsende i bookingen ikke står på eksempelvis hotel voucheren. Der vil dog altid være anført det antal personer, som I er.

Du skal selv printe og medbringe flybillet samt hotelvoucher(s) på rejsen. Flyselskaber, hoteller og transfers kan bede om at se dine dokumenter for bekræftelse, og du skal derfor medbringe dokumenterne fysisk (husk at printe dem).

Navnene på flybilletterne skal stemme overens med navnet i dit pas. Mellemnavn kan dog som regel udelades. Hvis der skulle være en fejl i navnet på din flybillet, skal du kontakte os hurtigst muligt, så vær ekstra opmærksom, når du får din rejseplan i forbindelse med ordrebekræftelsen.

Er billetterne først udstedt, kan der ved en efterfølgende navneændring forekomme et gebyr.

Hvis du har behov for at medbringe personlig medicin på din rejse, anbefaler vi altid, at du medbringer medicinen i originalemballagen. Du kan blive bedt om at fremvise lægelig dokumentation/medicinattest  for nødvendigheden af at medbringe medicinen af de udlandske myndigheder, hvorfor vi anbefaler at få en attest på engelsk fra din læge.

Når du rejser indenfor Schengenlandene, skal du medbringe et såkaldt ”pillepas”, som kan udstedes på apoteket. Rejser du derimod udenfor Schengenlandene, vil nogle lande kræve en medicinattest, som fås hos egen læge.

Vi kan i et begrænset omfang være behjælpelige med bestilling af udflugter forud for afrejsen. Generelt anbefaler vi at du bestiller udflugterne lokalt, eksempelvis ved vores samarbejdspartnere, således du kan tage højde for vejret, alternative idéer mm.

Ved rejser til Cuba tilbyder vi en udflugtspakke, som skal bestilles inden afrejse mod et ekstragebyr.

Check Point Travel er naturligvis behjælpelig med udstedelse af visum til rejsende med gyldigt dansk pas. Andre nationaliteter bedes henvende sig til ambassaden i København, da der kan forekomme særlige regler.

Har du en købt en pakkerejse med Check Point Travel, er dit cubanske visum altid inkluderet i rejsens pris. 

Din visumblanket vil blive sendt til din oplyste postadresse kort tid efter rejsens køb. Sammen med visumblanketterne vil der medfølge en grundig vejledning til, hvordan disse skal udfyldes. Du skal selv udfylde din visumblanket, og dit visum skal medbringes på rejsen i udfyldt form, da du flere steder kan blive bedt om at fremvise gyldigt visum, eksempelvis ved check-in skranken. Vær særlig opmærksom på at skrive tydeligt og med blokbogstaver.

UDREJSE

Når du bestiller en rejse igennem Check Point Travel, er der altid bagage inkluderet i prisen, med mindre andet er oplyst ved bestilling. I din ordrebekræftelse kan du se hvilket selskab, du skal flyve med, og på din rejseplan, vil der ofte være anført, hvor mange stykker bagage du kan medbringe som checked-in bagage.

Nedenfor kan du gå ind og læse mere om bagageregler for nøjagtig din flyrejse. Her kan du også læse nærmere om retningslinjerne iht. bagage til spædbørn samt specialbagage, såsom golfudstyr eller barnevogn mm.

Check-in proceduren afhænger af hvilket flyselskab, du flyver med. Alle de flyselskaber, som vi benytter, har check-in i lufthavnen – enten via selvbetjeningsautomaterne eller check-in skranken med personale. Derudover tilbyder mange flyselskaber online-check-in via deres hjemmeside eller app. Det er valgfrit, om du vil benytte dig af det, men vi anbefaler at du benytter dig af flyselskabets online service. 
Ved check-in i lufthavnen skal du orientere dig via lufthavnens skærme for at lokalisere check-in-skranken eller selvbetjeningsautomaterne. Ved brug af selvbetjeningsautomaterne og online-check-in skal du være opmærksom på, at du skal gå til en bagage-drop-off skranke og aflevere din bagagen. Håndbagagen tager du naturligvis med om bord på flyet.

Nedenfor kan du få et hurtigt indblik over, hvornår flyselskaberne åbner for online check-in. Ved at klikke på flyselskabet, kommer du ind på deres egen hjemmeside, hvor du kan læse meget mere. 

Thai Airways: 24 timer før afrejse 
Qatar Airways48 timer før afrejse 
Turkish Airlines: 24 timer før afrejse
SAS: 22 timer før afrejse 
KLM: 30 timer før afrejse 
Air France30 timer før afrejse 
Emirates: 48 timer før afrejse 
British Airways: 24 timer før afrejse 

Generelt bliver din bagage checked-in til slutdestinationen, således du ikke skal spekulere på eller foretage dig noget med bagagen ved mellemlanding. Ved check-in vil du blive informeret om, hvorvidt bagagen er checked-in til din slutdestination.

Ved bortkommen bagage er det meget vigtigt, at du kontakter flyselskabets repræsentanter i lufthavnen eller skranken for mistet bagage omgående. Det er vigtigt, at du ikke forlader bagageområdet før, at du har henvendt dig og udfyldt en såkaldt "PIR-rapport" (Porperty Irregularity Report). Dette er din kvittering for den manglende bagage, som du skal bruge som dokumentation overfor dit forsikringsselskab.

Først når du har fået PIR-rapporten, kan du forlade lufthavnen og kontakte din egen forsikring. Check Point Travel er ikke ansvarlig for bortkommen eller forsinket bagage. 

Ja, der er mad, drikke samt bagage inkluderet på alle vores oversøiske rejser. Bemærk at der på de korte stræk i Europa eller på indenrigsstrækningerne på destinationen nogle gange kun serveres drikkevarer og en snack.

OBS: på enkle destinationer (herunder USA) er der ikke inkluderet bagage på indenrigsflyvningerne, da dette kun kan betales lokalt.

Hvis du har ønsker til allergivenlig mad på flyet, bedes du kontakte os. På rejsemålet anbefaler vi, at du informerer hotellet ved check-in om eventuelle allergier.

Hvis dit fly skulle blive forsinket på rejsen, så skal du kontakte flyselskabets repræsentanter i lufthavnen, da det er deres pligt at sørge for, at du kommere videre til slutdestinationen hurtigst muligt. Det er flyselskabet lokalt, der foretager de nødvendige ændringer. 

Er der væsentlige forsinkelser anbefaler vi, at du tager kontakt til dit hotel eller biludlejer, kontaktoplysninger finder du på dine vouchers. Alternativt kan du kontakte Check Point Travel på vores nødtelefon.

Når vi booker dine flybilletter, så tager vi altid hensyn til minimumskravet for tid til mellemlanding i den lufthavn, som I mellemlander i. Vær dog opmærksom på at nogle mellemlandinger kan være korte, og at du derfor skal gå direkte til næste gate.

På stort set alle destinationer kan du hæve eller veksle penge. Det kan både være i lufthavnen, hoteller, banker, butikker og lignende. Det kan være en god idé at medbringe lidt kontanter, så man har lidt ved ankomst til mad og drikke eller lignende.

PÅ REJSEMÅLET

Når du er landet i lufthavnen og har fået fat i bagagen, går du til ankomsthallen.

Her skal du kigge efter en chauffør med et skilt med dit navn. Skiltet indeholder det navn, som selve rejsen er bestilt i. Chaufføren er på forhånd booket af os, og han ved derfor allerede hvor du skal køres hen. Hvis du har brug for at veksle eller hæve penge, kan du sagtens nå dette i lufthavnen.

Ifølge internationale hotelregler skal du regne med at kunne få adgang til dit værelse/bungalow fra kl. 15.00 på ankomstdagen. I nogle tilfælde kan det være kl. 17.00. Hotellerne bestræber sig dog på at give dig dit værelse/bungalow hurtigst muligt. Som regel har hotellerne et område, hvor du kan placere din bagage samt faciliteter, hvor du kan skifte tøj eller lignende, hvis der skulle opstå ventetid.

De fleste hoteller har check-out kl. 12.00 på afrejse dagen. Nogle hoteller har dog egne regler, så det er en god idé at orientere sig på forhånd eller ved check-in på hotellet. I nogle tilfælde kan det være muligt at beholde værelset i længere tid mod et gebyr til hotellet. Dette kan dog ikke garanteres, og skal arrangeres med hotellet på rejsemålet.

På alle vores rejser er transferen inkluderet. Dette gælder altså alt transport, du skal bruge, hvad enten det er til-og-fra lufthavnen eller mellem hotellerne.  Der er dog andre regler for rejser til USA iht. billeje. Tidspunkter for diverse transfers, står enten anført på din voucher, eller vil blive oplyst af receptionen på hotellet.

Forplejning på hotellet afhænger af destinationen og hotellet. Hvilken forplejning der er inkluderet i pakkens pris fremgår altid. Er du i tvivl om, hvad der er inkluderet så kontakt os endelig. Ønsker du at ændre forplejningen til f.eks. halvpension, helpension, all-inclusive eller lignende bedes du kontakte os. Ikke alle hoteller udbyder alle slags forplejningerne.

Mange hoteller har en begrænsning på 2 voksne og 2 børn (u. 12 år) pr. standardværelse. Vil I gerne være flere på samme værelse, så kan det i nogle tilfælde lade sig gøre med en opgradering af værelsestypen eller med en ekstra seng. Kontakt os gerne hvis vi skal undersøge, om dette er muligt for jer.

Vi har ikke danske guider på vores destinationer, men vi vil udstyre dig med al kontaktinformation på vores lokale agent på destinationen. Du kan naturligvis altid ringe til os inden for vores åbningstid fra kl. 9-17 mandag-fredag samt søndag fra 12-18.

I særlige nødstilfælde udenfor kontorets åbningstid, kan du altid komme i kontakt med os på vores nødnummer. Dette nummer bliver tilsendt inden afrejse. 

Ved akut/alvorlig sygdom skal du kontakte det lokale beredskab hurtigst muligt. Ved ikke-akut sygdom anbefaler vi at søge læge samt kontakte egen forsikring.

Ved billeje i USA kræves det, at du har et kreditkort – uanset udlejningsfirma. Du kan derfor ikke bruge debet-kort. Er du i tvivl, om du har et debet- eller kreditkort anbefaler vi, at du kontakter os eller din bank.